Časté dotazy

Máte otázky k našim službám?

Nahlédněte do naší znalostní databáze nebo se nám ozvěte, rádi vám pomůžeme

+420 774 600 284

Naše databáze častých dotazů

Jak můžu služby uhradit?

Trvalým příkazem z Vašeho účtu na náš účet 5083128319/0800 s číslem smlouvy nebo číslem první faktury jako variabilním symbolem. Případně hotově v naší kanceláři.

Kde najdu vzor smlouvy, ceník či informace o zpracovávání osobních údajů?
Je rychlost internetu nějak omezená?

U vaší přípojky je nastavena rychlost pro download (stahování) a pro upload (nahrávání) dat dle písemné smlouvy či aktuálního tarifu. V počtu stažených či odeslaných dat nejste nijak omezování, stejně jako v čase, který můžete na Internetu strávit.

Myslím si, že se mi internet dlouhodobě zpomalil – co mohu dělat?

Může se na tom podílet množství souběžně připojených zařízení (počítače, tablety, chytré telefony, smart TV atd.), starším Wi-Fi routerem, který již není tak výkonný atd. Prosím kontaktujte nás. Prověříme vaši přípojku až po klientskou jednotku, která je připojena do naší sítě, a navrhneme možná řešení.

Potřebuji přijímat Internet pomocí WiFi po celém domě i na zahradě, můžete mi nabídnout řešení?

Kontaktujte nás a my vám nabídneme vhodný Wi-Fi router. Základní Wi-Fi router z naší nabídky by měl pokrýt dům a část dvora. Pokud potřebujete signál i na další místa, rádi toto řešení individuálně navrhneme a dodáme.

Co může ovlivnit rychlost připojení?

Pokud je počítač zastaralý nebo zavirovaný, při testech měření i procházení stránek nemusí být kvalita připojení vyhovující. Pokud je připojeno v domácnosti více počítačů najednou, sdílí kapacitu přípojky. Například pokud na jednom počítači stahujete film, na druhém může být připojení velmi zpomaleno. Wi-Fi router může mít také výrazný vliv na kvalitu připojení. Výslednou rychlost ovlivňuje spousta faktorů - vzdálenost počítače od Wi-Fi routeru, okolní rušení, technický stav samotného Wi-Fi routeru či počítače.

Kdy vás mám kontaktovat v případě poruchy?

Nejprve zkontrolujte veškeré napájecí i síťové kabely. Často se stává, že je nevědomky přerušíte. Pokud máte datové kabely (UTP), vypojte je a zase zapojte zpět do zařízení (pozor, nezaměnit pořadí). V případě, že internet stále nefunguje, restartujte všechny aktivní prvky – anténu, switch, Wi-Fi router, počítač, notebook, atd. Restart provedete odpojením a zapojením elektrického napájení od zařízení po dobu minimálně 10 sekund, u notebooků a počítačů proveďte klasický softwarový restart. Pokud se připojujete bezdrátově, zkontrolujte, zda nemáte na svém zařízení (notebok, tablet, mobilní telefon) vypnutý bezdrátový adaptér. Pokud máte tu možnost, prověřte, zda internet funguje či nefunguje na jiných zařízeních v domácnosti a ujistěte se, že závada není jen v jednom konkrétním zařízení. Pokud i po těchto krocích je internet stále nefunkční nebo je pro vás uvedený postup technicky příliš náročný, kontaktujte nás.

Potřebuji k připojení Wi-Fi router?

Wi-Fi router není bezpodmínečně nutný. Základní přípojka umožňuje připojení jednoho počítače kabelem. V případě že máte doma jen jeden stolní počítač anebo notebook, který nebudete přenášet, Wi-Fi router mít nemusíte. Pro připojení více než jednoho zařízení (počítače, notebooky, tablety, mobilních telefony, chytré televize) nabízíme volitelnou možnost dokoupení Wi-Fi routeru za cenu 900 Kč.

Jak velký dosah má Wi-Fi router?

Na tuto otázku není snadné odpovědět. Záleží na prostředí, ve kterém je bezdrátový signál šířen. Roli hraje zejména rozloha a členitost prostoru, materiál a tloušťka stěn, stropů a izolací. Vždy se snažíme po dohodě se zákazníkem umístit Wi-Fi router pokud možno co nejvíce do středu prostoru, který má být pokryt. Není také výjimkou, že zákazníci mají v domácnosti více než jeden Wi-Fi router, abychom pokryli větší plochu, např. podkroví, suterén a terasu na zahradě zároveň. Maximální vyzařovací výkon Wi-Fi routerů je regulován normou, dosahy signálu nejsou tedy v ani v různých cenových kategoriích příliš rozdílné.

Zapomněli jsme heslo na Wi-Fi. Můžete nám jej sdělit?

Při instalaci Wi-Fi routeru je heslo zákazníkovi sděleno nebo si jej zvolí sám a zdůrazňujeme, aby si jej zapamatoval nebo poznačil a pečlivě uschoval. Z bezpečnostních důvodů nastavujeme u každého zákazníka jiné heslo a nikde je neevidujeme. Ve většině případů se můžeme do vašeho Wi-Fi routeru připojit vzdáleně a heslo přenastavit. Tato služba je zpoplatněna částkou 200 Kč bez DPH. Ve výjimečných případech bude potřeba návštěva technika a heslo zjistit na místě, k uvedené sazbě se účtuje také cestovné.

Jaké zařízení používáte u koncového zákazníka?

Pro připojení používáme různé typy zařízení od osvědčených výrobců jako MikroTik, Ubiquiti Networks, CISCO Linksys či TP-Link, vždy zvolené přesně dle podmínek konkrétní instalace. Má-li zákazník nějaké vlastní zařízení, které je s naší sítí kompatibilní, lze jej samozřejmě také nastavit a použít.

Jak připojení probíhá?

U bezdrátového připojení je stěžejní záležitostí umístění klientského zařízení – tzv. antény. Anténu je vždy potřeba umístit do takové pozice, ze které je přímá viditelnost na některý z našich přístupových bodů v okolí. Nejvhodnější instalace je tedy na střechu, anténní stožár, komín, zábradlí balkonu či jiné vyvýšené místo. Mezi anténou a přístupovým bodem nesmí být žádná překážka jako třeba kopec, vyšší dům nebo strom. Od antény se poté svede síťový kabel až na místo, kam si zákazník určí. Základní přípojka umožňuje připojení jednoho počítače kabelem. Pro připojení více než jednoho zařízení (počítače, notebooky, tablety, mobilních telefony, chytré televize) nabízíme volitelnou možnost dokoupení Wi-Fi routeru za 900 Kč, cena zahrnuje práci a nastavení.

Máte další náměty a dotazy? Pošlete nám je a obratem odpovíme.

Poslat dotaz